نمونه سوالات درس بازاریابی
….
۱- آمیخته ها ی بازارشناسی را نام برده و هرکدام را مختصر توضیخ دهید ؟ (سوالات جزوه شماره۱ )
۲- آمیخته های بازار یابی را نام برده و هر کدام را مختصر توضیح دهید ؟ (سوالات جزوه شماره۱ )
۳- اصل هارمونی در فروش را با ذکر مثال به شکل کامل توضیح دهید ؟ (سوالات جزوه شماره۱ )
۴- تفاوت بین ویژگی و فایده محصول برای مشتری و اثر آن در فروش را توضیح دهید ؟ (سوالات جزوه شماره۱ )
۵- تکنیک پا لای در در فروش را با ذکرمثال توضیح دهید ؟ (سوالات جزوه شماره۱ )
۶- بنچ مارکتینگ چیست در مورد شیوه صحیح آن توضیح دهید ؟ (سوالات جزوه شماره۱ )
دانلود جزوه شماره ۱ (امیخته و فروش) دانلود
……….
۷- برنامه بازاریابی شامل چه بخشهایی است در مورد هر بخش توضیح دهید ؟ ( آموزش شماره یک شامل کلیپهای ویدیویی آموزشی ۱ تا ۵ در سامانه سمالایو )
……….
۸- بازاریابی و مدیریت بازار یابی را تعریف کنید ؟ ( جزوه شماره ۲ )
۹- چرخه عمر محصول را نام برده ویژگی های هر مرحله را توضیح دهید ؟ (اسلاید ۲۹۱ تا ۲۹۷ جزوه شماره ۲ )
دانلود جزوه شماره۲— ۲۹-bazaryabi va modiriate bazar دانلود
……..
۱۰ – بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی ویروسی را توضیح دهید ؟
۱۱- منظور از بازاریابی B2B و c2B را توضیح دهید ؟
……..
پاسخ خلاصه سوالات شماره ۱۱و ۱۰
بازاریابی دهان به دهان
مردم تجربیات خود از خرید محصولات را با دیگران به اشتراک میگذارند. این روش از موثرترین روش های بازاریابی است زیرا دیگران به آنچه توسط اطرافیانشان گفته میشود بیشتر از تبلیغات اطمینان دارند.
یک کسب و کار میتواند با ارائه تجربه خوب، مشتری را داوطلبانه به یک تبلیغ کننده محصول و خدمات خود تبدیل کند. کیفیت در این مدل ملاک است تا محصول خود، تبلیغ کننده خود باشد.
تبلیغات دهان به دهان بیش از هر زمان دیگری آسانتر شده است زیرا دیگر به افرادی که با یکدیگر گفتگوی رو در رو داشته باشند نیازی نیست. پیشنهاد محصولات و خدمات موردعلاقه در شبکه های اجتماعی یا در یک پست وبلاگ نوعی تبلیغات دهان به دهان به حساب میآیند.
بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی به معنای گسترش پیامی مشخص تا بالاترین حد ممکن است. برای موفقیت این روش باید دلیل خوبی به افراد داد تا تشویق شوند تبلیغ یا محتوای مورد نظر را به دیگران ارسال کنند.
بازاریابی ویروسی قطعا یک مزیت در عصر بازاریابی اینترنتی است. ابزارهای بازاریابی ویروسی مانند شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، خبرنامه و کتابهای الکترونیکی بسیار وسیع هستند.
بازاریابی ویروسی میتواند هزینههای تبلیغات را تا چندین برابر کاهش دهد. ارائه هدیه یا محصولی رایگان و ارزشمند همان چیزی است که موفقیت بازاریابی ویروسی را تضمین میکند و بعد از آن میتوانید کار را به مشتریان خود بسپارید.
بازاریابی B2C
بازاریابی B2C به استراتژی بازاریابی اشاره دارد که برای کسب و کاری طراحی شده است که محصولات یا خدمات خود را به طور مستقیم به مصرف کنندگان عرضه میکند. این مدل بازاریابی میتواند به صورت آنلاین یا در فروشگاههای فیزیکی و یا هر دو کار کند.
نوع مشتریان باید شناخته شود، در کجا زندگی میکنند، چقدر درآمد دارند، ترجیح به خرید از شبکههای اجتماعی دارند یا بازایابی ایمیلی. امروزه خرده فروشیهای آنلاین مانند آمازون و دیجیکالا بخش مهمی از بازار مصرفکننده را در اختیار دارند.
بازاریابی B2B (صنعتی)
برخلاف بازاریابی B2C، بازاریابی B2B زمانی اتفاق میافتد که یک سازمان محصولات یا خدمات خود را به یک کسب و کار یا سازمان دیگری ارائه میکند. بازاریابی B2B نیازمند یک رویکرد متفاوت است زیرا تعداد و نوع مشتریان و میزان خرید کاملا متفاوت است.
در عین حال به دلیل اینکه محصولات در نهایت به دست مصرف کننده نهایی میرسد باید نیازهای او نیز درنظر گرفته شود. بازاریابی B2B به دلیل اینکه با گروه یا سازمان تصمیمگیرنده در ارتباط است، روند مشکل و طولانیتری دارد.
…..
بیشتر در مورد گروه آموزش و خدمات کسب وکار مهندس حمید رضا نصیحت کن بدانید nasihatkon .ir
وارد بورس بشویم یا نشویم ؟