• به وبسایت اختصاصی مهندس حمید رضا نصیحت کن خوش آمدید
  • خانه
  • مقالات
    • مقالات
    • منابع درسی دانشگاه علمی کاربردی
      • مهارت هاوقوانین کسب وکار سید سعید میرواحدی
      • منابع آزمون هماهنگ دانشگاه علمی کاربردی
    • اخبار
  • لیست کسب وکارهای شیراز
    • رستوران و مواد غذایی
      • رستوران
      • فست فود
      • بیرون بر
      • کافی شاپ
      • سفره خانه
      • قنادی
      • هایپرمارکت
      • آبمیوه و بستنی
      • آجیل و خشکبار
    • آرایش و زیبایی
      • سالن های آرایشی و زیبایی
      • میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ
      • کاشت ناخن
      • اپیلاسیون
      • ماساژ
      • آرایشگاه مردانه
      • آرایشگاه کودک
      • آرایشی و بهداشتی
      • عطر و ادکلن
      • پوست و مو
    • مدارس ، دانشگاه ها ،آموزشگاه ها
      • دانشگاه های علمی کاربردی شیراز
    • بیمارستان های استان فارس
  • گالری رویداد های آموزشی
  • فروشگاه
  • خانه
  • مقالات
    • مقالات
    • منابع درسی دانشگاه علمی کاربردی
      • مهارت هاوقوانین کسب وکار سید سعید میرواحدی
      • منابع آزمون هماهنگ دانشگاه علمی کاربردی
    • اخبار
  • لیست کسب وکارهای شیراز
    • رستوران و مواد غذایی
      • رستوران
      • فست فود
      • بیرون بر
      • کافی شاپ
      • سفره خانه
      • قنادی
      • هایپرمارکت
      • آبمیوه و بستنی
      • آجیل و خشکبار
    • آرایش و زیبایی
      • سالن های آرایشی و زیبایی
      • میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ
      • کاشت ناخن
      • اپیلاسیون
      • ماساژ
      • آرایشگاه مردانه
      • آرایشگاه کودک
      • آرایشی و بهداشتی
      • عطر و ادکلن
      • پوست و مو
    • مدارس ، دانشگاه ها ،آموزشگاه ها
      • دانشگاه های علمی کاربردی شیراز
    • بیمارستان های استان فارس
  • گالری رویداد های آموزشی
  • فروشگاه

وظایف کلیدی یک مدیر چیست؟

  • پنجشنبه، شهریور 1398
  • دیدگاه‌ها برای وظایف کلیدی یک مدیر چیست؟ بسته هستند

شش وظیفه‌ی کلیدی یک مدیر 

برنامه ریزی:

برنامه‌ریزی به عنوان ((طرحی برای آیندۀ مطلوب و تعیین راههای مؤثر وصول به آن)) تعریف شده است. برنامه‌ریزی وسیله‌ای است که مدیران با توسل به آن، وضعیت واحد یا سازمان تحت نظارت خود را در آینده پیش‌بینی و ابزار، وسایل، راه‌حل‌ها و راهبردهای مناسب برای تحقق هدف‌های از قبل تعیین شده را، فراهم می‌کنند.

سازماندهی:

سازماندهی یعنی شکستن هدف کلی و مأموریت اصلی سازمان در قالب هدف‌های جزئی‌تر و وظایف واحدها به منظور تحقق هدف یا هدف‌های از قبل تعریف‌شدۀ سازمان. در سازماندهی، وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های واحدها و پُست‌ها مشخص می‌گردد و نحوۀ هماهنگی این متغیرها یا عوامل، معین می‌شود. سازماندهی نوعی فعالیت مستمر و مداوم است که مدیران همواره با آن روبرو هستند و منحصر به طراحی سازمان در هنگام شکل‌گیری آن نیز، نمی‌شود.

کنترل و نظارت:

کنترل فعالیتی است که ضمن آن، عملیات پیش‌بینی شده با عملیات انجام گرفته، مقایسه می‌شود و در صورت وجود اختلاف و انحراف بین آنچه باید باشد و آنچه که هست، نسبت به رفع مشکل و اصلاح این نوع انحراف، اقدامات لازم انجام می‌گیرد. بر این اساس، کنترل فعالیتی است که طی آن می‌بایست‌ها با هست‌ها، مطلوب‌ها با موجودها و پیش‌بینی شده‌ها با عملکرد واقعی کارکنان مقایسه می‌شوند و با روشن شدن فواصل بین وضع مطلوب و وضع موجود، تصمیمات در مورد اقداماتی که باید جهت از بین بردن این فواصل انجام گیرند، مشخص می‌گردند.

هدایت:

یکی از مهم‌ترین وظایف مدیریت و رهبری، جهت دادن و نفوذ بر اعضای سازمان می‌باشد. رهبری اثربخش مستلزم اِعمال نفوذ و اثرگذاری بر افراد است و مدیر اثربخش، بر افراد تحت نظارت خود تسلط دارد. ضمناً افراد نیز نفوذ و قدرت رهبر اثربخش را پذیرا هستند. قدرت عبارت است از توانایی اِعمال نفوذ بر دیگران و نفوذ نیز همان اَعمال مستقیم یا غیرمستقیم رهبر است که باعث تغییر در رفتار یا نظرات دیگران می‌شود.

برقراری ارتباط:

ارتباط تار و پود سازمان را به هم پیوند می‌زند و موجب یکپارچگی و وحدت سازمانی می‌شود. مسئولیت برقراری و حفظ شبکۀ ارتباطی سالم و اثربخش، بر عهدۀ بدنۀ مدیریت (یعنی کلیۀ مدیران در سطوح عالی، میانه و پایه) است. کلیۀ فعالیت‌های مدیران بدون برخورداری سازمان از نظام ارتباطی اثربخش، فلج خواهد شد و امکان ادارۀ سازمان، از بین خواهد رفت. به هر حال، یکی از وظایف مهم مدیران هر سازمان، فراهم آوردن امکاناتی است که با بهره‌گیری از آن امکانات، برقراری ارتباطات در سازمان، تسهیل می‌شود.

تصمیم‌گیری:

تصمیم‌گیری عبارت است از انتخاب یک راه‌حل از بین راه‌حل‌های ممکن. بر این اساس، وظیفۀ اصلی مدیران هر سازمان آن است که در رابطه با هر مشکل، کلیۀ راه‌حل‌های موجود را بررسی و بهترین راه‌حل را جهت رفع هر مشکل با مسئله، انتخاب کنند.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

برچسب ها :
دسته بندی ها : مقالات

جستجو

آخرین مطالب

image
دفتر مديريت پروژهPMO چیست؟
  • 30 مهر 1399
image
نرم افزار CRM
  • 23 مهر 1399
image
سیستم اطلاعات مدیریت MIS
  • 14 مهر 1399
image
چهره یاب چیست ؟
  • 27 مرداد 1399
image
نمونه سوالات درس بازاریابی ویژه دانشجو
  • 4 تیر 1399
image
جلسه ۱۵ و ۱۶ کلاس مهارت ها و قوانین کسب وکار – ویژه دانشجو
  • 10 خرداد 1399
image
بیمارستان های استان فارس
  • 10 فروردین 1399
image
تکنیک های ایده پردازی
  • 25 بهمن 1398

ماموریت ما :

ما بر آن هستیم تا با بهره مندی از شایسته ترین مدیران ، متخصص ترین کارکنان ، مدیریت دانش و فناوری های نوین طیف جامعی از خدمات مشاوره ای و آموزشی در حوزه کسب وکار را به گروهای مختلف مخاطبان ارائه نماییم

تماس با ما :

آدرس :شیراز – معالی آباد ، بلوار پرستار، کوی وحدت

وب سایت : nasihatkon.ir

تلفن تماس : 09389639938-09173026540

آخرین مطالب

  • دفتر مديريت پروژهPMO چیست؟ شهریور 14, 1398
  • نرم افزار CRM شهریور 14, 1398
  • سیستم اطلاعات مدیریت MIS شهریور 14, 1398
  • چهره یاب چیست ؟ شهریور 14, 1398
برای استفاد ه از این سایت لطفا حقوق آن را رعایت فرمایید.--- nasihatkon.ir